Monday, April 18, 2011

SEBELUM KORANG LEBAM BIJIK MATA....

                                            
                                                klik untuk besarkan gambar


     
Yang ringan sama dijinjing,yang berat sama dipikul...
Tapi kalau nak tolong pikul tu,tengok2 le ape
muatan yang dibawa...takut nanti
terpikul barang seludup..Kalau kantoi,nahas korang
sama2 meringkuk dalam lokap...ha ha ha..



Yang tegak tak semestinya lurus,yang condong belum
tentu bengkok.Tetapi kalau yang tegak dan lurus
seperti tiang dah semakin condong,ada lebih baik korang
cepat2 melingkup sebelum tiang tu terlingkup..



Berat mata yang memandang,berat lagi bahu yang
memikul,kerana mata korang hanya pandai mentafsir,sedangkan 
bahu yang memikul kepunyaan aku...Dan sebelum
aku cungkil bijik mata korang dengan buluh ni,lebih baik
korang diam2....



Indahnya bahasa bukan kerana kata2...
Kerana bahasa yang indah kalau tak kena masa diperkatakan,
boleh lebam bijik mata...

Hampehhh....