Sunday, December 12, 2010

RAJA LELONG

Lelong,lelong gak...tu ade orang amik gambar...senyum..senyum



RL-Rapat,rapat...abang,abang...kakak,kakak...kalau tak rapat,tak dapat...kalau tak dapat nanti kempunan......yaaaa mari,mari...jangan takut jangan ragu,lagi rapat lagi baik...saya tak makan orang.....hahahaaa...yaaaa mari....


Sentil-Moh kite tinjau,ape yang dijualnya...


Sunut-Jom lah,bunyi macam bagus jew...


Cengggggggg........


RL-Yaaaaa...hari ini abang2,kakak2 sangat bertuah...hahaha nak tahu kenapa...?


Cengggggggg......


Sentil-Cehh...jual barang lelong...blah la Sunut...


Sunut-Alaaa...tunggu la kejap...kot2 ade barang baik die lelong....


RL-Kenapa saya kata bertuah.....


Cengggggggg....


RL-Haaaa...kerana hari ini hari jadi saya....Maka saya akan bagi harga lelong istimewa untuk abang2 dan kakak2....


Cenggggggg...


Sentil-Pembohong besar...pasar malam kelmarin pun dia kata hari jadinya pada hari tu....Ni apa barang ni...ceh...setakat jam loceng ngan radio tiruan buatan cina neh,baik tak yah...


Sunut-Eh tu apa tu...wah...ada pengering rambut lah...kita tunggu dia lelong nak..?


Sentil-Adoi....ada jugak yang ngko bekenan Sunut....


Sunut-Rilek la beb....kejap jew tu...


Cenggggggggg....


RL-Abang2,kakak2...jangan panggil saya raja lelong...kalau barang yang saya lelong tak dapat dilelong....hahahaa.......jadi rapat2 lagi....


Cengggggggg.....


Abdul Sudip-Aku,suka2 tengok jugak...beli ,lain tahun bole cerita.Aku duit jugak kumpul,negri balik...


Kadir Bedi-Oooo...itu macam ka baiya..sama la aku...duit jugak kumpul...lain minggu wayang jugak mahu tengok sama adik manis...hahahaaa..


Abdul Sudip-Apa gambar ada tayang..?


Kadir Bedi-Itu hantu jugak cerita..apa dia punya tajuk...kangkung ka..cangkung ka..itu macam bunyi la baiya.


Abdul Sudip-Lain cerita tada ka..?romen2 ka...love2 ka...?Hantu jugak mahu tengok..?


Kadir Bedi-Hahahaa...itu pun tada tahu ka..?Itu suma aku punya taktik la baiya..Cerita hantu kasi tengok,ada seram jugak,bila itu adik manis ada takut,dia aku juga kasi pelok...bodoh la baiya..itu pun tada tahu...


Cenggggggggg....


RL-Jangan malu jangan segan..rapat,rapat,rapat...ini untuk yang mula2...Saya bukak meja..ini lelongan yang pertama...1 radio mini +1 jam loceng...tapi jangan takut,saya tambah lagi 1 barang..yaa..ini dia,betri lampu 4 bijik..Abang2,kakak2...saya bukak harga lelong pagi ini...3 barang 20 ringgit...


Cengggggggg....


RL-20 ringgit....cepat,cepat...20 ringgit...mari abang mari kakak....


Sentil-Cehhh...Apa kelas  3 barang bodoh tu 20 ringgit..?Aku boleh dapat kat kedai 2 hengget,3 barang tu rm 6 jew....


Sunut-Kecoh la ngko Sentil...kita tengok le dulu ek...?


Sentil-Adoiii...letih berjalan ngan pompuan neh....


Cengggggggg....


RL-Yaa...rapat,cepat,3 barang 20 ringgit...Rasa mahal..?Kurang duit..?Yaa...saya kasi kurang 5 ringgit...Cepat2 abang2,kakak,3 barang 15 ringgit...Tak cukup lagi...saya tambah ini pen.Ini pen ada lighter...yaaa...kini 4 barang 15 ringgit...


Cengggggggg.....


Supir-Apa-apaan neh...barang kokak...kalo di Bandung baru 1000 rupiah...Kenapa mahal bangat neh....


Benjamin-Ia kek...mahal bangat neh...tukang lelong neh kaki sembelihan kok...?


Cengggggggg....


RL-Abang2,kakak,masih rasa mahal..?Masih tak mahu..?Ya,saya tambah lagi 2 barang...2 barang...bukan 1...tapi 2 barang....Saya tambah ini gam tikus sama lampu suluh...Abang2,kakak,jangan terkejut...bukan 3,bukan 4...tapi 6 barang 15 ringgit...cepat2...siapa cepat dia dapat...


Cengggggggg....


Samad Debet-Bang...aku nak bang...boleh kurang sikit lagi tak...?


RL-Hahaha...abang punya pasal,abang pembeli pertama...saya kasi kurang lagi 5 ringgit...ini dia bang,6 barang 10 ringgit....Jangan pikir lagi bang...bayar saja bawak pulang....hahahaa...


Cengggggggg....


RL-Yaa..lelongan pertama telah habis...saya bukak lelongan kedua...Yaa...ini dia,1 walkman,1 set pemutar skru,1 kotak betri AA,1 set pisau cukur....Ini dia,abang2,kakak2,..saya bukak harga lelong,20 ringgit 4 barang....cepat,cepat...siapa cepat dia dapat...hahahaaa...


Sentil-Adoi...ni ponamo barang yang dia lelong neh..?


Sunut-Lelong pasar tani, ni le barangnya...


Sentil-Ceh..aku ingat ada la lelong motosikal ke,kereta ke,motobot ke....Apa kelas lelong cam neh...


Sunut-Oiii Sentil..Nak beli motosikal lelong ke,kereta kebal lelong ke...cari kat JPJ...ni pasar tani...bodoh..bengap..


Tammmmmmm...bedentummmmm...


Teng Tong-Haiyaa..ujan tulun la...lali..lali..


RL-Adoi...hujan la pulak...abis la lelong aku...kalau tiap2 ari cam ni mahu aku pulak yang kena lelong...


Tammmmmmmmmm....




RL-Baik aku bungkus cepat..sebelum aku pulak yang kena bungkus ngan kain kapan..Jangan main2 petir cam ni...silap2 boleh rentung.....Apa nak buat,baru 1 kepala aku sembelih,dah kena hukuman lak....Cabuttttttt....