Wednesday, September 15, 2010

COBAAN





Ni la kerja orang dulu2.Menuntut ilmu sampai ke lubang gua.Masa tu mana ada sekolah dan kolej swasta.Walaupun tak memerlukan modal yang banyak,namun terpaksa mempertaruhkan nyawa.Korang zaman sekarang beruntung,buka pintu nampak sekolah.buka tingkap nampak universiti.Orang  dulu2 buka pintu nampak gunung,buka tingkap nampak sawah.Korang je yang malas pergi sekolah.Lepas tu salahkan mak bapak bila gagal dalam pelajaran.
Orang dulu2 bertapa dalam gua 5,6 bulan,dapat ilmu kebal.Korang belajar 11 tahun,dapat habuk.SPM lingkup.Malas aku nak cerita lagi.Kang kene kat batang hidung aku balik.Apa2 pun korang pikir lah sendiri,kalau terasa,tak dapek den nolong eh tu doh.....