Tuesday, November 25, 2014

DATO SERI NAJIB TUN RAZAK,SUBSIDI MINYAK PETROL DAN KAPCAI BURUK 65 CC

Subsidi minyak dihapuskan...Ok ke?Buat masa sekarang ok ar rasanya.Maklum lah harga minyak mentah setong pun murah.Maka harga minyak petrol kat petrol pum pun murah gak lah.Tiga empat bulan nanti tak tau lah cam mana lak harga setong kat pasaran global..Buatnya harga minyak mentah melambung naik,,,Haa,itu jam semua tau lah..Rasa-rasa ada yang korek tabung beli moto kap cai buruk tuk bawak gi keje.Namun mahal tetap mahal.Walau pun korang pakai kap cai lampu bulat 70cc,isi tangki penuh mau rm 15...Masa tu korang tau ar nangis ke tak nangis...

Perdana Menteri kita,Dato Najib boleh ar senyum simpul duk eksyen kat atas moto kapcai buruk 65cc..Sehari suntuk pun tak apa,pasal enjin tak hidup pun..Duk melanguk je kat situ..Hua hua hua..

Bak kata orang tua-tua,durian dan mentimun...Buat apa pun,tetap mentimun yang penyek...Jadi tak perlu ar pak Jib nak amik ati orang susah dengan melanguk atas moto kapcai buruk 65cc tu sesambil songeh-songeh...Kalau betul-betul nak rasa kesusahan orang susah pada zaman ini,ce try pakai moto tu bawak ulang alik gi melawat,gi seminar,gi dialog,gi pameran dan gi mana-mana lagi ar dalam masa sebulan...Dengan cuaca tak menentu,dengan kene himpit kat lori simen,dengan kene percikan air lori bawa getah sekerap..Masa tu pak Jib tau ar macam mana nasib orang susah kat Malaysia ni...Tu semua pasai nak jimat kos petrol,Pak Jib kempen suh orang tak mampu @ susah,pakai moto buruk...

So,agak-agak cam ne?Ok ke tak rancangan kerajaan nak hapuskan subsidi petrol ni?Kalau ikut aku..Sama ar cam cerita durian ngan mentimun tu...N lagi satu nasihat aku,andai satu hari nanti harga petrol kat Malaysia ni lebih mahal dari negara jiran,korang belajar-belajar ar seludup minyak petrol dari negara jiran lak.Bawak masuk ke Malaysia...Hua hua hua..

Malas aku nak membebel lebih-lebih..kang kene senarai hitam lak blog aku ni...Aku dah ar orang susah..Bertambah ar susah...