Monday, September 2, 2013

KLINIK GIGI HARAM DITEPI JALAN

Lain padang lain belalang,lain orang lain caranya.Di India an China terdapat klinik2 gigi haram yang bertaburan dikaki lima jalan.Bagi rakyat yang tak mampu dan miskin,ini adalah pilihan mereka untuk mencabut gigi,menempah gigi palsu dan menampal gigi berlubang.Dan korang jangan terkejut pula kalau gigi palsu yang digunakan adalah gigi sebenar manusia.Hadoy...sanggup ke korang pakai..kalau aku,,Biar le aku tak bergigi...Tengok pun dah naik loya tekak aku.Tapi kalau2 rasa korang pergi melancung kesana pas tu sakit gigi dan nak selamatkan bajet yang dah ciput terpaksalah korang mendaftar gak kat klinik haram ni...Korang pejamkan mata dan bayangkan yang korang berada kat klinik kesihatan kerajaan yang ada jururawat comey...keh keh keh..
Tetapi AWAS,korang mungkin atau pun pasti akan dijangkiti kuman...Paling koman pun,kurap yang ada subur kat tangan doktor gigi tu berpindah pada korang.....Hua hua hua...